Bent u met uw bedrijf de volgende die aansluit in het rijtje van ION Borghardt Award winnaars?

In 2014 werd de eerste* ION Borghardt Award uitgereikt aan Heras - Oirschot, gevolgd door 2016 AD- Chemicals tezamen met Weert Groep, 2018 Mavom Chemie en in 2021 Jonkman Coating.

Technologische innovatie, duurzaamheid en circulariteit in de branche van oppervlaktetechnieken zijn en blijven belangrijk. Ondanks dat veel bedrijven zich hier al baanbrekend mee bezig houden, wordt dit nog lang niet altijd gezien. Vereniging ION wil branchegenoten uit de Benelux een podium bieden door aandacht te schenken aan de innovaties die plaatsvinden in de branche van oppervlaktetechnologie.

De prestigieuze prijs die gekoppeld is aan deze stimulerende innovaties en ontwikkelingen, is de ION Borghardt Award.

Op woensdag 16 oktober 2024 zal, tijdens de Dag van de Oppervlaktetechnologie, bekend worden gemaakt wie de ION Borghardt Award 2024 in ontvangst mag nemen.

Het thema van de Award 2024 is “Water- / energie-efficiency en circulaire economie”

De voorzitter van Stichting ION Borghardt Award, Hans van der Weijde:

De ION Borghardt Award staat open voor alle innovaties in de branche die daadwerkelijk een verschil maken in bedrijfsvoering of producten. Voor deze editie zal de jury in het bijzonder aandacht geven aan efficiënt water- en energieverbruik. Daarnaast staat circulariteit van materialen centraal.

Zowel efficiënt gebruik van water als van energie staan bij alle bedrijven vanuit diverse invalshoeken als thema hoog op de agenda. Hierbij gaat het niet alleen om groen produceren, maar draait het ook om de kosten en een stabiele bedrijfsvoering.

Bij circulariteit van materialen wordt gelet op afbreekbaarheid en hergebruik van grondstoffen en refurbishment van materialen.

We zoeken bedrijven of combinaties van bedrijven in de branche die door innovatie een aanzienlijke verbetering hebben bereikt en die op die manier een inspiratie zijn voor branchegenoten.”

Door Vereniging ION worden personen of bedrijven uit Nederland en België, die een innovatief product of proces hebben ontwikkeld van harte uitgenodigd om mee te dingen naar deze prijs. Naast de prijs die u ontvangt, wordt via de communicatiekanalen van ION volop aandacht gegeven aan uw inzending.

De inzending, sluitingstermijn 30 juni 2024, kunt u aanmelden door onderstaande link te gebruiken.

Aanmelden ION Borghardt Award 2024

Jury beoordeling vindt plaats vanaf 5 juli 2024 (bekendmaking van de genomineerden is op 8 september 2024).